Hopp til hovedinnhold
03.11.2025

Vis frem baken - dusj naken

Fjorårets suksess gjentas

Dusj naken-kampanje Tromsøbadet

Kampanje for god hygiene

Tromsøbadet gjentar suksessen, og vil i uke 45 og 46 sette ekstra fokus på god hygiene gjennom kampanjen DUSJ NAKEN - en kampanje som fikk stor oppmerksomhet i fjor og ble delt flittig i sosiale medier. Målet er enkelt: å bidra til et renere og triveligere bademiljø for alle.

- Vi ønsker å gjøre det enkelt og naturlig å snakke om god hygiene. Når alle dusjer naken før de bader, får vi renere vann, bedre vannkvalitet og mindre behov for kjemikalier. Dette gir både et tryggere og hyggeligere bad for alle våre gjester, sier daglig leder Siv-Hege Helsing Schrøen. 

En vennlig påminnelse

Kampanjen foregår i perioden 3.-16. november, og blir synlig både digitalt og fysisk. Ansatte vil blant annet bære t-skjorter med kampanjens budskap, som en vennlig og tydelig påminnelse til alle som besøker anlegget. På nett løftes kampanjen frem gjennom den populære Dusj naken-filmen som gikk viralt i fjor.

God hygiene før badeing handler om mer enn renhet - det påvirker hele badeopplevelsen. En grundig dusj med såpe uten badetøy fjerner svette, sminke, hudrester og andre urenheter som ellers havner i bassenget. Når vannet holdes rent, reduseres behovet for kjemikalier, noe som både miljøet og huden setter pris på. 

- Vi vet at mange setter pris på rene og behagelige basseng, og det starter faktisk i dusjen. Selv om kampanjen varer i to uker, er dette en viktig vane å ta med seg gjennom hele året, understreker Schrøen. 

Så husk: Vis frem baken - dusj naken! Et lite tiltak som gjør en stor forskjell - for deg, for vannet og for alle som elsker å bade.

Se kampanjen her!